Trendyol, Romanya’yı üs yapıyor 250 kişiye iş veriyor
Gökmen Mert KURAL
Türkiye’nin en önemli e-ticaret şirketlerinden biri olan e ilk decacorn (10 milyar dolar üstü değere sahip) Trendyol, Avrupa’da büyümeyi hedefliyor. Geçtiğimiz yıl Aralık ayında grubun CEO’su Erdem İnan’ın belirlediği Doğru Avrupa rotası için önemli adım Romanya’da atıldı. Erdem İnan’ın Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile başlayacakları hedefle, bölgede 2024 sonunda 350 milyon dolarlık bir ticaret hacmine erişme planı önemli bir yatırımla taçlanıyor. Trendyol’un Başkanı Çağlayan Çetin, Rumen medyasına da yaptığı değerlendirmede grubun Bükreş yakınlarında tüm Güneydoğu Avrupa’ya hizmet verecek bölgesel bir lojistik merkezi kurmayı planladığını söyledi. Çetin, “Ürün sayısı bakımından Romanya’da online modanın en büyük oyuncusuyuz” dedi. Çetin’in belirttiğine göre Romanya önemli bir üs olacak. Bunun için gerekli lojistik üssü 2025 yılında tam kapasiteyle faaliyete geçtiğinde 250 kişiye istihdam sağlayacak.
HEDEF 10 MİLYON ÜRÜN
Ocak 2024’te Romanya’da e-ticaret uygulamasını başlatan ve halihazırda 500 bin müşteriye ulaşan Trendyol, bu yılın sonuna kadar yerel satıcıları patlayan pazaryerine entegre etmeyi planlıyor. Şirket, Romanya’da halihazırda 3 milyondan fazla ürün sattığını belirtiyor.
Bu yıl sonuna kadar satıştaki ürün sayısını üç hatta dört katına çıkarmayı planlıyor. Bu da 10 milyon fazla ürün anlamına geliyor. Çağlayan Çetin, “Yapılan ilerlemeden memnunuz ve özellikle ülke çapındaki müşterilerimize uygun fiyatlarla geniş bir yelpazede trend ürünler sunabildiğimiz için gururluyuz. Önümüzdeki yıl Trendyol’un yerel pazardaki teklifini daha da genişletmeye, Bükreş’te bir ofis ve bölgesel bir depo açmaya, ayrıca sürdürülebilirlik taahhütlerimize saygı göstererek yerel ve bölgesel satıcıları platforma entegre etmeye kararlıyız” dedi. 10 milyar doları aşan değeriyle Trendyol, Orta Doğu ve Avrupa’nın en büyük e-ticaret platformlarından biri haline geldi. Trendyol, şu anda 250.000’den fazla satıcı ve markayı, Türkiye, Almanya, Azerbaycan, Körfez ülkeleri ve son olarak Romanya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Polonya, Macaristan, Bulgaristan ve Yunanistan’da yerel dillerdeki özel uygulamalar aracılığıyla 35 milyondan fazla müşteriyle buluşturuyor.
patronlardunyasi.com